Sāk izmaiņas satiksmes organizāciju uz A1; LVC nemaina lēmumu par carnikaviešiem svarīgajiem krustojumiem

.

Krustojums2 800VAS “Latvijas valsts ceļi” (LVC) ziņo, ka 29. oktobrī uz Tallinas šosejas (A1) posmā no divlīmeņu krustojuma ar Vidzemes šoseju (A2) līdz stāvlaukumam pie Pulksteņezera aiz Gaujas tilta (0,00.-13,85. km) sākti satiksmes organizācijas izmaiņu darbi, kuru rezultātā tiks ievērojami uzlabota satiksmes drošība.

LVC plānotās satiksmes organizācijas izmaiņas uz A1 ievērojami ietekmēs autobraucēju ikdienu, tāpēc Carnikavas un Ādažu pašvaldības apkopoja viedokļus un septembra beigās kopā ar LVC pārrunāja projekta risinājumus. Daļa no pašvaldību ierosinājumiem ņemti vērā, mainot atsevišķas projekta daļas. 

Tomēr vietās, kur izmaiņas satiksmes organizācijā visvairāk skar carnikaviešu ikdienu, “Latvijas valsts ceļu” lēmums palicis nemainīts. Nogriešanās no autoceļa A1 pa kreisi Carnikavas virzienā būs iespējama tikai V45 pieslēgumā A1 pirms Gaujas tilta. Tomēr smagajiem transportlīdzekļiem A1 / P1 krustojumā būs atļauts nogriezties pa kreisi uz P1.

Kā paskaidroja satiksmes organizācijas izmaiņu projekta autors Ilmārs Gorda no SIA “Projekts 3” – dēļ šaurās brauktuves smago transportu nevar virzīt uz kreiso pagriezienu krustojumā pie A1 / V45. Turklāt šie smagā transporta manevri esot pietiekami reti, tāpēc netikšot traucēta izbraukšana no P1 Carnikavas puses pa kreisi uz A1 Ainažu virzienā – I. Gorda pamato šādu nebijuši risinājumu.

Tāpat palicis spēkā projektā paredzētais liegums nogriezties pa kreisi Ainažu virzienā no V45 pie Gaujas tilta. Tas būs atļauts tikai sabiedriskajam transportam. Projektētājs atzīst, ka, pielāgojoties izmaiņām, tiem autovadītājiem, kas veic labo pagriezienu Rīgas virzienā, ērtāk būs izvēlēties V45 pieslēgumu A1, kur tos nekavēs tie, kuri nogriežas pa kreisi.

Projekta izmaiņas paredz, ka Baltezera zonā ribjoslas netiks ierīkotas, lai nepalielinātu trokšņa līmeni autoceļam tuvējiem iedzīvotājiem. To vietā tiks ierīkoti norobežojošie stabiņi. Akceptēta arī iespēja ar satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu palīdzību transporta plūsmu no Carnikavas Rīgas virzienā organizēt ar pievedceļa Gaujas tiltam (V45) pieslēgumu Tallinas šosejai, savukārt transporta plūsmu no Carnikavas Ainažu virzienā – ar autoceļa Rīga (Jaunciems)–Carnikava–Ādaži (P1) pieslēgumu Tallinas šosejai. Tāpat, ņemot vērā to, ka pēc kreisā pagrieziena slēgšanas Muižas ielas pieslēgumā Tallinas šosejai Ādažos varētu ievērojami pieaugt satiksmes intensitāte Rīgas gatves posmā līdz Draudzības ielai, tika pieņemts lēmums izveidot kreiso iekļaušanās joslu uz Tallinas šosejas Rīgas virzienā.

Jau vēstīts, ka LVC septembrī prezentēja satiksmes organizācijas izmaiņu projektu, lai uzlabotu satiksmes drošību minētajā posmā.

Paredzams, ka satiksmes organizācijas grozījumu darbi tiks veikti pa posmiem. Šogad tie plānoti no Vidzemes šosejas līdz Alderu pagriezienam, bet pilnībā tiks pabeigti nākamgad.

LVC uzsver, ka iecerētās ceļa marķējuma un aprīkojuma izmaiņas ir labākais risinājums satiksmes drošības uzlabošanai nepietiekama finansējuma apstākļos, kad nav iespējams veikt pārbūvi. Izmaiņas nepalielinās šī posma caurlaides spēju, toties samazinās frontālu sadursmju iespējas, kā arī uzlabos gājēju drošību Baltezerā. Posmā mainīsies arī atļautā braukšanas ātruma režīms, un pēc grozījumu ieviešanas tie būs 70 km/h.

Statistika liecina, ka šajā Tallinas šosejas posmā ar katru gadu pieaug ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaits, un pērn tādu bija 42. Laikā no 2017. līdz 2019. gadam no pieciem tur bojā gājušajiem četri ir gājuši bojā frontālās sadursmēs. Melno punktu skaits šajā laikā ir dubultojies un periodā no 2017. līdz 2019.gadam tur ir izveidojušies seši melnie punkti.